Bolaget bedriver global verksamhet inom digitala strategier, interaktiva produkter och tjänster, kanalprofilering och medietjänster för publika rum, restaurangmiljöer och i retail miljöer. Åtaganden för digitala mediekanaler omfattar även strategier, teknisk utveckling, rådgivning och konsultation, projektledning, grafisk produktion, administration, medieförsäljning, drift och management av innehåll. Bolaget utövar även etablering av digitala skärmar i publika rum med huvudsyfte att kommersialisera på media utrymmet genom att bedriva annonsförsäljning av digitala medier. Bolaget bedriver även konsultverksamhet inom ovan områden samt därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 229 132 | 184 195 | 162 664 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 6 636 | -9 096 | -4 431 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 101 | -7 800 | -4 620 |
Årets resultat (tkr) | 1 799 | -7 800 | -4 620 |
Summa tillgångar (tkr) | 110 534 | 122 769 | 73 874 |
Antal anställda | 90 | 93 | 80 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 229 132 | 184 195 | 162 664 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 6 636 | -9 096 | -4 431 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 101 | -7 800 | -4 620 |
Årets resultat (tkr) | 1 799 | -7 800 | -4 620 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 25 641 | 27 323 | 8 314 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 84 893 | 95 445 | 65 560 |
Tillgångar (tkr) | 110 534 | 122 769 | 73 874 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 13 659 | 13 853 | 21 653 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 19 500 | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 96 873 | 89 415 | 52 221 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 110 534 | 122 769 | 73 874 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | 1 735 | 1 704 | 1 904 |
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | 51 324 | 52 124 | 44 326 |
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | 24 451 | 24 590 | 16 365 |
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 90 | 93 | 80 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 546 | 1 981 | 2 033 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | 861 | 843 | 782 |
Vinstmarginal | 2.9% | -4.9% | -2.7% |
Soliditet | 12.4% | 11.3% | 29.3% |
Kassalikviditet | 85.1% | 106.0% | 121.3% |
Visual Art Sweden AB är koncernmoderbolag i en koncern bestående av 11 bolag. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-12.
Bolaget bedriver global verksamhet inom digitala strategier, interaktiva produkter och tjänster, kanalprofilering och medietjänster för publika rum, restaurangmiljöer och i retail miljöer. Åtaganden för digitala mediekanaler omfattar även strategier, teknisk utveckling, rådgivning och konsultation, projektledning, grafisk produktion, administration, medieförsäljning, drift och management av innehåll. Bolaget utövar även etablering av digitala skärmar i publika rum med huvudsyfte att kommersialisera på media utrymmet genom att bedriva annonsförsäljning av digitala medier. Bolaget bedriver även konsultverksamhet inom ovan områden samt därmed förenlig verksamhet.